tumblr: lagioiphonegrapher.tumblr.com/

iphoneart: www.iphoneart.com/Jekophone

eye'em: www.eyeem.com/s/user:2919

 

Everything began in March 2010,when I found out that with an iPhone in my hands,I could be surprised by a shoot.Then the shoots became ten,then a hundred and quickly,from being a game it has become a "trip".

I decided to embody again that "Alice in wonderland" that I left behind time ago and with my curiosity I began to experiment and I let my eyes rove around.

At the beginning it was only black and white.Everything was left like it was and only the situations spoke,without twisting,simply leaving the ekplanation to the shoot itself.

But with an iPhone it's impossible not to experiment. It's like the White Rabbit.It always takes you in new places,it introduces you to new characters and it nearly forces you to stupify again and questioning yourself.

And so the experimentation broke out thanks to all the new apps that paint a pic sometimes with extraordinary colours,fragmenting and turning it,giving you a new,different and,sometimes,a twisted one.

So reality changes in an unexpected way,in something that you couldn't figure out. And everything can be new.

Often,what you see in your iPhone,can make you smile or simply amaze you.

Today the trip goes on. Sometimes this modern Alice would like to give this wondering a sense,to give herself a sort of method,a perosnal growth.

But within games and curiosity you don't have to expect to grow up!

 

_lagio

 

Tutto è iniziato a marzo 2010 quando ho scoperto che con un iPhone tra le mani potevo lasciarmi sorprendere da uno scatto, poi gli scatti sono diventati una decina un centinaio e allora da semplice gioco si è trasformato in un viaggio.

Ho deciso allora di riprendere i panni di quell’ Alice nel Paese delle Meraviglie lasciata tempo fa e con la sola curiosità ho iniziato a sperimentare e a far ruotare lo sguardo su tutto quella che mi circondava.

All’inizio è stato solo il bianco e nero dove tutto era lasciato così com’era e dove erano le situazioni a parlare senza forzature senza nulla togliere al momento dello scatto.

Ma con un iPhone non puoi non sperimentare è come il BianConiglio che ti porta sempre in posti nuovi ti far conoscere nuovi personaggi ti obbliga quasi a stupirti di nuovo e a chiederti di rispondere e a metterti in discussione ogni volta.

Allora la sperimentazione è esplosa grazie alle infinite applicazioni che giungono nuove e che vestono uno scatto a volte di colori assurdi, frammentando, ruotando, ribaltando un immagine consegnandotela nuova, diversa a volte stravolta. La realtà viene quindi ribaltata forse come uno non se l'aspetta forse come uno neanche l'immagina e quindi tutto può avere un nuovo senso e spesso quello che ci si ritrova poi a guardare sul proprio iPhone strappa un sorriso per una nuova meraviglia.

Oggi il viaggio continua e a volte questa mia moderna Alice vorrebbe dar un senso a questo girovagare vorrebbe darsi un metodo, una crescita ma forse nei giochi e nella curiosità non si deve pretendere di diventare (dei) grandi.

 

_lagio

Read more
  • JoinedJune 2010
  • Occupationiphoneographer
  • Current cityLucca (Tuscany)
  • CountryItaly

Testimonials

Have something nice to say about _lagio? Write a testimonial